هر آنچه که باید در مورد رنگ مشکی و قوانین آن در طراحی گرافیکی و چاپ بدانید.
برای اینکه از میزان و درصد رنگ مشکی در چاپ افست و همچنین تکنیکهایی که به شما کمک می کند رنگ مشکی مناسب درچاپ(مورد تایید چاپ خانه ) و مختص طراحی را بیاموزید، به شما پیشنهاد میکنم این مقاله را به دقت مطالعه کنید.
یکی از رنگهایی که در اکثر جوامع بیشتر مورد استقبال عموم قرار گرفته ، چه در صنعت ، چه در پوشاک و چه در مشاغل مختلف ، رنگ مشکی یا سیاه است.شاید یکی از دلایلی که این رنگ بسیار مورد توجه است به این دلیل است که رنگ مشکی به سادگی با سایر رنگها ست میشود و یا اینکه این رنگ را به وفور در طبیعت میبینیم.به عنوان مثال رنگ آتشفشان و یا کفش دوزک بیانگر رنگ قرمر و مشکی در کنار یکدیگر و یا ست زرد و مشکی در زنبور عسل و یا حتی در مجالس از کت و شلوار مشکی و همچنین با ست کردن رنگ طلایی یا نقره ای در کنار لباس مجلسی مشکی شکوه و جلالی را زینت بخش پوشاک خود میکنیم.مثلا در ورزش کمربند مشکی بالاترین درجه است.لباس کشیشان به رنگ مشکی است که نشاندهنده فروتنی آنهاست.
این رنگ یعنی رنگ مشکی در صنعت چاپ هم بسیار مورد توجه است. چه بسیار فروشگاه هایی که رنگ سازمانی زیبایی دارند ولی باز هم تمایل دارند در بعضی از بسته بندیهای تبلیغاتی خود هنوز از رنگ مشکی استفاده کنند.این رنگ در صنعت چاپ پرطرفدارترین رنگ تا کنون به شمار آمده است.
روانشناسی رنگ مشکی:
- رنگ سیاه یا مشکی نماد ثروت، قدرت، هوش و درایت، جدیت، ناشناخته بودن را دارد.
-
افرادی که رنگ مشکی یا سیاه را دوست دارند، بسیار جدی و محافظه کار هستند و خود را فردی دست نیافتنی می دانند
-
زنان ثروتمند و موفق اغلب رنگ سیاه را انتخاب می کنند، چون می تواند به آن ها حس ظرافت، پیچیدگی و اعتماد به نفس بدهد
-
افرادی که به رنگ مشکی علاقه دارند، مستقل هستند؛ همه ی کار ها را خودشان به تنهایی انجام می دهند و کمتر از دیگران کمک می گیرندو اعتماد به نفس بالایی دارند
-
افرادی که در دوران نوجوانانی از رنگ مشکی استفاده می کنند، در واقع می خواهند استقلال و شروع یک دوره جدید در زندگی خود را اعلام کنند
-
افرادی که رنگ مشکی را دوست دارند، به راحتی با دیگران ارتباط برقرار نمی کنند و دوستان زیادی ندارند.