لایه های گرافیکی
طراحی گرافیک ایجاد ترکیبات بصری برای حل مسائل و ارتباط ایده ها از طریق تایپوگرافی، تصویرسازی، رنگ و فرم است. اگرچه اغلب با هم همپوشانی دارند، اما هر نوع طراحی گرافیکی به مجموعههای خاصی از مهارتها و تکنیکهای طراحی نیاز دارد. بسیاری از طراحان در یک نوع واحد تخصص دارند. دیگران بر روی مجموعه ای از انواع مشابه و مرتبط تمرکز می کنند. اما از آنجایی که صنعت دائما در حال تغییر است، طراحان باید سازگار و یادگیرنده مادام العمر باشند تا بتوانند در طول حرفه خود تغییرات را ایجاد یا اضافه کنند.
1: طراحی گرافیکی هویت بصری
برند رابطه ای است بین یک کسب و کار یا سازمان و مخاطبانش. هویت برند نحوه ارتباط سازمان با شخصیت، لحن و ماهیت خود و همچنین خاطرات، احساسات و تجربیات است. طراحی گرافیکی هویت بصری دقیقاً همان است: عناصر بصری هویت برند که به عنوان چهره یک نام تجاری عمل می کنند تا آن کیفیت های ناملموس را از طریق تصاویر، اشکال و رنگ ها منتقل کنند.
طراحانی که در طراحی گرافیک هویت بصری تخصص دارند با سهامداران برند برای ایجاد دارایی هایی مانند آرم، تایپوگرافی، پالت های رنگی و کتابخانه های تصویری که شخصیت یک برند را نشان می دهد، همکاری می کنند. علاوه بر کارتهای ویزیت استاندارد و لوازم ثابت شرکتی، طراحان اغلب مجموعهای از دستورالعملهای برند بصری (راهنماهای سبک) را ایجاد میکنند که بهترین شیوهها را توصیف میکند و نمونههایی از برندسازی بصری اعمال شده در رسانههای مختلف را ارائه میدهد. این دستورالعمل ها به اطمینان به ثبات برند در برنامه های آینده کمک می کند.
طراحی هویت بصری یکی از رایج ترین انواع طراحی است. طراحان گرافیک هویت بصری باید دانش کلی در مورد انواع طراحی گرافیک را داشته باشند تا بتوانند عناصر طراحی مناسب برای همه رسانه های بصری ایجاد کنند. آنها همچنین به مهارت های ارتباطی عالی، مفهومی و خلاقانه و اشتیاق به تحقیق در صنایع، سازمان ها، گرایش ها و رقبا نیاز دارند.
2: طراحی گرافیک بازاریابی و تبلیغات
کارت پستال و بروشور
آگهی های مجلات و روزنامه ها
پوستر، بنر و بیلبورد
اینفوگرافیک
بروشور (چاپ و دیجیتال)
بسته بندی های خودرو
تابلوها و نمایشگاه های تجاری
قالب های ایمیل مارکتینگ
ارائه های پاورپوینت
منوها
تبلیغات رسانه های اجتماعی، بنرها و گرافیک
بنر و هدف گذاری مجدد تبلیغات
تصاویر برای وب سایت ها و وبلاگ ها
طراحان بازاریابی به مهارت های ارتباطی عالی، حل مسئله و مدیریت زمان نیاز دارند. آنها علاوه بر تسلط بر چندین برنامه گرافیکی، طرح بندی و ارائه، باید با تولید برای محیط های چاپی و آنلاین نیز آشنا باشند. موقعیت های سطح ورودی در این زمینه راهی عالی برای طراحان جدید برای یادگیری فرآیندها و کسب مهارت ها و تجربه های ارزشمند است.
3. طراحی گرافیکی رابط کاربری
رابط کاربری (UI) نحوه تعامل کاربر با یک دستگاه یا برنامه است. طراحی رابط کاربری فرآیند طراحی رابطها برای سهولت استفاده از آنها و ارائه یک تجربه کاربر پسند است.
یک رابط کاربری شامل همه چیزهایی است که کاربر با آنها تعامل دارد – صفحه نمایش، صفحه کلید و ماوس – اما در زمینه طراحی گرافیکی، طراحی UI بر تجربه بصری کاربر و طراحی عناصر گرافیکی روی صفحه مانند دکمه ها، منوها، میکرو تمرکز می کند. تعاملات، و بیشتر. این وظیفه یک طراح رابط کاربری است که جذابیت زیبایی شناختی را با عملکرد فنی متعادل کند.
طراحان رابط کاربری در برنامه های دسکتاپ، برنامه های موبایل، برنامه های وب و بازی ها تخصص دارند. آنها از نزدیک با طراحان UX (تجربه کاربر) (که تعیین می کنند برنامه چگونه کار می کند) و توسعه دهندگان UI (که کد می نویسند تا کار کند) کار می کنند.
طراحی صفحه وب
رابط های بازی
طراحی تم (وردپرس، شاپی فای و غیره)
طراحی اپلیکیشن
4. طراحی گرافیک انتشارات
نشریات قطعات طولانی هستند که از طریق توزیع عمومی با مخاطبان ارتباط برقرار می کنند. آنها به طور سنتی یک رسانه چاپی بوده اند. طراحی نشریه یک نوع طراحی کلاسیک است – کتابها، روزنامهها، مجلات و کاتالوگها. با این حال، اخیراً افزایش قابل توجهی در انتشارات دیجیتال وجود دارد.
طراحان رابط کاربری باید بازیکنان تیمی باشند که هم مهارتهای جدی طراحی گرافیک و هم درک عالی از اصول UI/UX، طراحی واکنشگرا و توسعه وب داشته باشند. آنها علاوه بر برنامه های گرافیکی، به دانش زبان های برنامه نویسی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت نیز نیاز دارند.
طراحان گرافیکی که در نشریات تخصص دارند، با ویراستاران و ناشران برای ایجاد طرحبندی با تایپوگرافی با دقت انتخاب شده و آثار هنری همراه، که شامل عکاسی، گرافیک و تصاویر است، کار میکنند. طراحان انتشارات ممکن است به عنوان فریلنسر، به عنوان اعضای آژانس خلاق یا در داخل به عنوان بخشی از یک شرکت انتشاراتی کار کنند.
نمونه هایی از طراحی گرافیکی رابط کاربری
کتاب ها
روزنامه ها
خبرنامه ها
دایرکتوری ها
گزارش های سالانه مجلات
کاتالوگ ها
طراحان نشریات باید دارای مهارت های ارتباطی، چیدمان و سازماندهی عالی باشند. آنها علاوه بر تخصص در طراحی گرافیک، باید مدیریت رنگ، چاپ و نشر دیجیتال را نیز بدانند.
5. طراحی گرافیک بسته بندی
بیشتر محصولات به نوعی بسته بندی نیاز دارند تا از آنها محافظت و آماده نگهداری، توزیع و فروش شود. اما طراحی بستهبندی میتواند مستقیماً با مصرفکنندگان ارتباط برقرار کند، که آن را به یک ابزار بازاریابی بسیار ارزشمند تبدیل میکند. هر جعبه، بطری و کیسه، هر قوطی، ظرف یا قوطی فرصتی است که داستان یک برند را بازگو کند.
طراحان بسته بندی مفاهیم را ایجاد می کنند، ماکت ها را توسعه می دهند و فایل های آماده چاپ را برای یک محصول ایجاد می کنند. این امر مستلزم دانش تخصصی فرآیندهای چاپ و درک دقیق طراحی و ساخت صنعتی است. از آنجایی که طراحی بستهبندی رشتههای بسیاری را تحت تأثیر قرار میدهد، برای طراحان غیرمعمول نیست که خود را پیدا کنند داراییهای دیگری را برای یک محصول مانند عکاسی، تصاویر و هویت بصری خلق میکنند.
وقتی اکثر مردم به طراحی گرافیک فکر می کنند، به طرح هایی فکر می کنند که برای بازاریابی و تبلیغات ایجاد شده اند.
شرکتها برای بهرهگیری از فرآیند تصمیمگیری مخاطب هدف خود به تلاشهای بازاریابی موفق وابسته هستند. بازاریابی عالی افراد را بر اساس خواسته ها، نیازها، آگاهی و رضایتی که از یک محصول، خدمات یا برند دارند، درگیر می کند. از آنجایی که مردم همیشه محتوای بصری را جذابتر میدانند، طراحی گرافیک به سازمانها کمک میکند تا به طور مؤثرتری ارتباط برقرار کنند.
طراحان بازاریابی با صاحبان شرکت، مدیران، مدیران یا متخصصان بازاریابی برای ایجاد دارایی برای استراتژی های بازاریابی کار می کنند. آنها ممکن است به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک تیم داخلی یا خلاق کار کنند. طراحان می توانند در نوع خاصی از رسانه ها (مثلاً روکش های خودرو یا تبلیغات مجلات) تخصص داشته باشند یا مجموعه وسیعی از وثیقه ها را برای چاپ، دیجیتال و غیره ایجاد کنند. در حالی که به طور سنتی چاپ محور بود، این نوع طراحی به گونه ای رشد کرده است که دارایی های دیجیتال بیشتری را شامل می شود، به ویژه برای استفاده در بازاریابی محتوا و تبلیغات دیجیتال.
6. طراحی موشن گرافیک
به عبارت ساده، موشن گرافیک گرافیک هایی هستند که در حال حرکت هستند. این می تواند شامل انیمیشن، صدا، تایپوگرافی، تصاویر، ویدئو و جلوه های دیگر باشد که در رسانه های آنلاین، تلویزیون و فیلم استفاده می شود. محبوبیت این رسانه در سالهای اخیر با پیشرفت فناوری و پادشاهی محتوای ویدیویی افزایش یافته است.
“طراح گرافیک متحرک” یک تخصص تا حدودی جدید برای طراحان است. پیشرفت های فناوری که به طور رسمی برای تلویزیون و فیلم محفوظ است، زمان و هزینه های تولید را کاهش داده است و این هنر را قابل دسترس تر و مقرون به صرفه تر کرده است. در حال حاضر، موشن گرافیک یکی از جدیدترین انواع طراحی است و می توان آن را در تمام پلتفرم های دیجیتال یافت، که انواع و اقسام حوزه ها و فرصت های جدیدی را ایجاد کرده است.
نمونه هایی از طراحی موشن گرافیک
دنباله عنوان و تیتراژ پایانی
آگهی ها
لوگوهای متحرک
تریلرها
ارائه ها ویدیوهای تبلیغاتی
فیلم های آموزشی
وب سایت ها
برنامه ها
بازی های ویدیویی
بنرها
گیف ها
طراحان موشن گرافیک با توسعه استوری بورد شروع می کنند و سپس مفاهیم خود را با انیمیشن، ویدئو و هنر سنتی زنده می کنند. بسته به صنعت، دانش کاری قوی در زمینه بازاریابی، کدنویسی و مدل سازی سه بعدی می تواند دارایی قطعی باشد.
7. طراحی گرافیک محیطی
طراحی گرافیکی محیطی به صورت بصری افراد را به مکانها متصل میکند تا با ایجاد فضاها به یاد ماندنیتر، جالبتر، آموزندهتر یا برای پیمایش آسانتر، تجربه کلی آنها را بهبود بخشد. طراحی محیطی یک نوع طراحی گسترده است، در اینجا چند نمونه آورده شده است:
نمونه هایی از طراحی گرافیک محیطی
تابلوها
نقاشی های دیواری
نمایشگاه های موزه
برندسازی دفتر
ناوبری حمل و نقل عمومی
دکوراسیون داخلی فروشگاه خرده فروشی
برندسازی ورزشگاه
فضاهای رویداد و کنفرانس
Wayfinding نوع خاصی از طراحی گرافیکی محیطی است که از علائم استراتژیک، نشانهها و نشانههای بصری تشکیل شده است که به افراد کمک میکند تشخیص دهند کجا هستند و کجا باید بروند تا بتوانند بدون سردرگمی به آنجا برسند.
طراحی گرافیک محیطی یک عمل چند رشته ای است که گرافیک، معماری، طراحی داخلی، منظر و طراحی صنعتی را با هم ادغام می کند. طراحان برای برنامه ریزی و اجرای طرح های خود با افراد در هر تعداد از این زمینه ها همکاری می کنند. به همین دلیل، طراحان معمولاً دارای تحصیلات و تجربه در طراحی گرافیک و معماری هستند. آنها باید با مفاهیم طراحی صنعتی آشنا باشند و بتوانند نقشه های معماری را بخوانند و ترسیم کنند به طور سنتی، طراحی گرافیک محیطی قطعات چاپی ایستا را تولید می کند، اما نمایشگرهای تعاملی دیجیتال همچنان به عنوان ابزاری برای ایجاد تجربه ای جذاب تر، محبوبیت خود را افزایش می دهند.
8. هنر و تصویرسازی برای طراحی گرافیک
هنر گرافیک و تصویرسازی اغلب شبیه طراحی گرافیک هستند، با این حال، هر کدام بسیار متفاوت هستند. طراحان، ترکیب هایی را برای برقراری ارتباط و حل مشکلات ایجاد می کنند، گرافیست ها و تصویرگران آثار هنری اصلی را خلق می کنند. هنر آنها اشکال مختلفی دارد، از هنرهای زیبا گرفته تا تزئینات و تصویرسازی داستان.
اگرچه هنر گرافیک و تصویرسازی از نظر فنی انواع طراحی گرافیک نیستند، اما آنقدر برای استفاده تجاری در چارچوب طراحی گرافیک ایجاد شده است که شما نمی توانید در مورد یکی بدون دیگری صحبت کنید.
نمونه هایی از هنر و تصویرسازی برای طراحی گرافیک
طرح تی شرت
الگوهای گرافیکی برای منسوجات
نقاشی متحرک
تصاویر استوک
رمان های گرافیکی
بازی های ویدیویی
وب سایت ها
کتاب های کمیک
هنر آلبوم
جلد کتاب
کتاب های تصویری
اینفوگرافیک
تصویر فنی
هنر مفهومی
گرافیست ها از هر ترکیبی از رسانه ها و تکنیک ها برای خلق آثار خود استفاده می کنند زیرا با نویسندگان، ویراستاران، مدیران، بازاریابان و مدیران هنری در همه انواع طراحی گرافیک همکاری می کنند. آنها اغلب در هنرهای زیبا، انیمیشن یا معماری پایه و اساس خواهند داشت. مهارتها و برنامههای همپوشانی پیدا کردن طراحان گرافیک را ممکن میسازد که به عنوان گرافیست و تصویرگر نیز کار کنند (و بالعکس).
از انواع طراحی گرافیکی مناسب ،برای کار استفاده کنید.